Halbade filmide üheks olulisemaks tunnuseks on pidev recycling. Oma edukamatelt eelkäijatelt laenatakse nii materiaalses (meenutagem nt vaese Ed Woodi legendaarset kaheksajala näppamist) kui vaimses mõttes. Seda tihti siira imetlusega ja sooviga midagi samalaadset luua, aga välja kukub vilets fan-art, mis filmiajaloo prügikasti vajub. "Galaxis" (a.k.a "Terminal Force") on vaese mehe Terminaator ja Tähesõjad, with a twist of Robocop. Kuna see tuli välja vaid mõni aasta enne Matrixit, on teda tihti sellegagi kõrvutatud. Ja mitte esimese kasuks.
Mingit kauget galaktikat asustab õilis rass, kellelt kuri Kyla näppab kosmilise tähtsusega kristalli. Õnneks on universumis veel teinegi taoline, mille kaevas Peruust äsja välja L.A.-s resideeruv arheoloog Jed. Jed on alkohoolik ning tahab kivi nutsu eest mõnele muuseumile maha lükata.
Kristalli otsib õilsa rassi esindaja Ladera (Brigitte Nielsen), kes on 2-meetrine maskuliinne blondiin.
Laderat otsib Kyla.
Jedi otsib hiina maffia, et talt raha tagasi saada.
Kylat ja hiina maffiat otsib L.A. politsei.
Üldiselt oli tegu väga igava filmiga. Igavad tulistamisstseenid (piiratud heli- ja visuaalefektidega...olenemata relvast või materjalist, tegi lask peamiselt "piu" või siis "pau") vaheldusid igavate dialoogidega.
Halva sci-fi tunnuseks on ka metafooride kasutamine, et jumala eest mingeid loogilisi põhjendusi või argumenteeritud seletusi välja ei peaks mõtlema. Niisiis, kui Jed uurib Laderalt, mis värk selle kristalliga ikkagi on, vastab viimane, et see on "pillar of life", "foundation of power" ja "life itself".
Ainsad veidi muhelema ajavad kohad olid muundumis/ilmumis/kadumisstseenid, mille primitiivne morfimistehnika omamoodi nostalgiliselt mõjus. Neid oli kahjuks ainult näpuotsaga.
Robotiks muunduv alakas filmi alguses olid ainsad põnevad 10 sekki.
No comments:
Post a Comment