Enne kuulsaks kirjanikuks hakkamist töötas Stephen King muuhulgas ka tööstuslikus pesumajas. Sellest kohutavast kogemusest võrsus 70ndatel lühijutt "The Night Shift", millest 90ndatel vändati film "The Mangler". Vana hea Inimene vs Masin õudukas, sedapuhku esitatud gootiliku atmosfääri ja kristliku rahvausundi võtmes - Blue Ribboni pesumajas tegutseb inimverd ihaldav pesurull, kellele kurivaimuga lepingu sõlminud pesumajapidaja (Robert Englund) aeg-ajalt neitsisid ohverdab.
Kui see teemapüstitus juba piisavalt hästi ei kõla, siis lisame siia droogi- ja alkoprobleemide käes vaevleva kibestunud väikelinna võmmi (Ted Levine), halvaendelise creepy as hell fotograafi, kes liigagi palju teab, ning võmmi vaimsete huvidega sõbra, kes abisaamiseks George Frazeri "Kuldse oksa" poole pöördub.
Loengutest on meelde jäänud, et Frazeri "Kuldne oks" on antropoloogiaklassik, kust saab teateid paljude rahvaste etnograafiast ja rahvausundist. Nähtud filmi valguses paistab, et need teadmised sisaldavad täitsa praktilist laadi seestumistüpoloogiat ning nõuandeid deemonitega toimetulekuks. Igatahes just Frazeri ja pühavee abil lõpuks masinaga võitlusesse astutakse.
Varjatud sõnumina kutsub "The Mangler" üles näitama vaenulikku suhtumist invaliididesse: "Beware of the people with missing parts, there´s a piece of each of them in the Demon, and a dose of the Demon in each of them."
Mis juhtub, kui külmikut õigel ajal jäätmejaama ei vii...
Filmi suurim bäd-äss Robert Englund oma pahelise kaaslasega.
Pool-inimene, pool-masin, hoiab ta pesumaja (sõna otseses mõttes) oma raudses haardes.
Taat haaras naerist.
Memm haaras taadist. Lapselaps haaras memmest. Muri haaras
lapselapsest. Sikutasid ja sikutasid aga välja tõmmata
ei jõudnud.
Ted Levine aimab, et midagi on teoksil.
Ted Levine on üsna kindel, et midagi on teoksil.
No comments:
Post a Comment